2020 interviu Cojocaru Cristian

  • de

Reporter MACIP: stimate Cristian Cojocaru, ce ne puteți spune despre experiența de activitate pe parcursul a ultimele 4 luni?

Cristian Cojocaru, șef Direcție Tehnologii Informaționale ASEM:

Încă de la începutul stării de urgență de către conducerea ASEM a fost pusă problema de a petrece  procesul educațional în regim on-line. Analizînd situația cu ajutorul colegilor am decis să organizăm lucrul în cadrul sistemului MOODLE cu utilizare a sistemului de video conferințe Big Blue Button. Decizia dată a fost una logică si definită de faptul că pe parcursul activității ASEM au fost testate diferite sisteme de LMS (Learning Mangamet System) și video conferințe. Avînd în vedere că unul din punctele  foarte importante a activității unei universități sunt ședințele senatului ca organ de conducere, primul pas a fost realizarea unei ședințe a senatului on-line.

În componența Senatului ASEM sunt 47 persoane, în componența de bază. Sarcina tehnică a constat în asigurarea conexiunii de pe diferite dispozitive cu diferite posibilități de conectare la Internet și, pentru o bună parte dintre colegi, lipsa experienței utilizării sistemelor de videoconferințe.

Această sarcină a fost rezolvată cu brio de către echipa Departamentului Tehnologii Informaționale. Conexiunea concomitentă a mai multor persoane la camerele de videoconferințe integrate în LMS MOODLE ASEM a fost și o testare serioasă a capacităților echipei noastre. În cadrul acestei testări masive am depistat unele probleme de ordin tehnic care au fost rezolvate pe parcurs.

Pentru a asigura procesul educațional au fost reconfigurate mai multe servere pe care sistemul MOODLE și sistemul de videoconferițe este amplasat.

Din cîte puteți observa aria geografică a prezenței studenților este destul de mare nu este  vorba despre studenți aflați doar în RM.

Reporter MACIP: dar care a fost cea mai dificilă sarcină tehnică pentru această perioadă?

Cristian Cojocaru, șef Direcție Tehnologii Informaționale ASEM:

În ultima etapă a fost formulată sarcina organizării sesiunii curente, în paralel cu susținerea tezelor de licență și master pentru sesiunea 2020 vară. Etapa dată a fost cea mai masivă și a necesitat o mobilizare deosebită de resurse tehnice, umane, informaționale, concomitent implicarea în activități nepracticate până la acel moment.

Am fost nevoiți să coordonăm, să precizăm toate detaliile de interacțiune pentru a prevedea cerințele față de sistemul nostru informatic și sarcina maximă posibilă asupra LMS MOODLE ASEM.

Reporter MACIP: ați avut și activități cu prezența studenților, profesorilor în spațiile ASEM?

Cristian Cojocaru, șef Direcție Tehnologii Informaționale ASEM:

Cu siguranță. O parte de persoane, care nu dispun de tehnică și conexiune la Internet au solicitat ajutor. Firesc, nu putem ignora nici un membru al familiei numeroase de ASEM-iști. Am preluat cu grijă toate solicitările obținute de la fiecare șef de departament și, luând legătura cu persoanele respective, le-am asigurat „loc de lucru”, conform unui grafic coordonat din timp. Pentru a realiza sarcina dată a fost luată decizia de a organiza în incinta ASEM a unor săli de studii dotate cu tehnică și securizate din punct de vedere sanitar.

Conștientizând riscurile posibile, fiecărui beneficiar i-au fost puse la dispoziție loc separat, (o persoană se afla în sală prevăzută pentru 10 persoane) reieșind din cerința de ventilare și dezinfectare a încăperii după fiecare beneficiar.

Este absolut clar că această etapă a necesitat efort major din partea tuturor subdiviziunilor implicate în procesul de învățământ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *