2020: ce am invatat? Ce ne asteapta?

  • de

Bună ziua, dragi colegi, studenți, parteneri. Sper să fim cu toții sănătoși, voioși și pregătiți pentru viitoarele provocări. Sunt sigur, provocări vor urma. De aceea, ași vrea să împărtăș exeperiența acumulată.

Noi, cei de la ASEM, recent am finalizat cu succes o etapă responsabilă a unui ciclu de pregătire a specialiștilor – susținerea probelor de finalizare a studiilor. Luna iunie am fost implicați în susținerea tezelor de licență și a tezelor de masterat. În acest an finalizarea studiilor a fost diferită pentru circa 1200 studenți ASEM-iști.

Acum îmi pot permite să afirm sincer – în luna martie nu realizam cât de diferit va fi acest sfârșit de an. Și, doar azi, îmi dau seama că ASEM-ul a înfruntat cu succes remarcabil această etapă dificilă, plină de surprize.

Ca întotdeauna, am reușit să facem față datorită spiritului de echipă și interacțiunii. Dacă ne-am întoarce în urmă vom vedea: 1. anunțarea situației excepționale; 2. convocarea echipei pentru consultări; 3. formularea concretă a sarcinilor; 4. crearea grupului de suport; 5. setarea sistemului LMS cu elementele necesare integrate; 6. desfășurarea majorității activităților administrative la distanță; 7. informarea (profesorilor și studenților) în domeniul utilizării sistemului (LMS) – Learning Management System; 8. extragerea rapoartelor.

Experiență de colaborare și pregătire

Din 2014 MACIP instruiește cadrele didactice ASEM pentru aplicarea tehnologiilor informaționale de comunicare moderne în procesul de învățare – predare – evaluare

Până în ziua de astăzi 147 cadre diactice ale ASEM au beneficiat de instruirile oferite de specialiștii MACIP. Pe lângă instruirile interne, începând cu anul 2018, în cadrul Școlii de Perfecționare Continuă a ASEM același modul (acomodat) a fost oferit pentru ale peste 50 persoane din diverse licee, colegii.

În luna februarie 2020, pe Sistemul de Management al Învățării (LMS) MOODLE ASEM erau disponibile 378 site-uri pentru învățare și administrare a procesului educațional-didactic. Dintre acestea 255 erau funcționale și 123 în fază de pregătire.

La ziua de azi, Sistemul de Management al Învățării (LMS) MOODLE ASEM include 594 de site-uri pentru administrare și învățare – predare – evaluare. Dintre aceastea 301 sunt funcționale și 293 în fază de pregătire.

Informația din diagramă ne arată cât de solicitat a fost Sistemul de Management al Învățării MOODLE ASEM în perioada 1 martie – 24 iunie 2020.

Avem 160 mii de sesiuni.

La data de 24 martie lansarea procesului de instruire regim on-line. (în acea zi am acumulat experiență valoroasă despre limitele sistemului)

La nivel de rectorat se formulează noi sarcini. Iar la data de 1 mai Sistemul de Management al Cunoștinleor MOODLE ASEM este pregătit să deservească comunitatea academică.

  1. Cotelnic Ala – prim-prorector cu activitate didactică;
  2. Cojocaru Cristian – șef direcție tehnologii informaționale ASEM;
  3. Sclifos Constantin – administrator LMS MOODLE ASEM și administrator sistem antiplagiat;
  4. Chicu Olga – administrator conturi email în sistemul Office 365 al ASEM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *